Samoobsługowe myjnie samochodowe to obecnie jeden z popularniejszych pomysłów na biznes. Popularność myjni wśród kierowców idzie jednak w parze z otwieraniem tego typu biznesów przez kolejnych inwestorów. W rezultacie zaostrza się walka o klienta i pojawia się konieczność, by skuteczniej zadbać o przychody z myjni samochodowej. Jak więc zwiększyć rentowność myjni bezdotykowej? Przygotowaliśmy w tym zakresie kilka ważnych podpowiedzi
Do inwestycji w myjnię samochodową zachęca przede wszystkim perspektywa sporych zysków. Ponadto kierowcy nie myją już swoich aut pod blokiem, a przy tym coraz większą uwagę przywiązują do tego, jak prezentuje się ich pojazd. Myjnie bezdotykowe stanowią więc dla nich świetną alternatywę – są wygodne o obsłudze, a sam proces mycia samochodu przebiega szybko i sprawnie. Z punktu widzenia klientów ich istotną zaletą są też stosunkowo niskie ceny.
Kluczową rolę w tym przypadku odgrywa wydajność myjni. Zoptymalizowany czas mycia, czyli jego sprawność i szybkość przy uzyskaniu w pełni satysfakcjonujących efektów, to rozwiązanie, jakiego poszukują kierowcy. Nie bez znaczenia pozostają również zastosowana technologia mycia oraz zoptymalizowany proces zużycia wody i chemii myjącej i pielęgnującej samochody. Decydując się na otwarcie bezdotykowej myjni samochodowej należy także pamiętać, jak ważna jest atrakcyjna, łatwo dostępna dla kierowców lokalizacja. Istotne będą również zastosowana technologia mycia oraz możliwości rozszerzenia oferty – na przykład o urządzenia peryferyjne.
By zwiększyć przychody z myjni samoobsługowej, warto zastanowić się przede wszystkim nad możliwością rozszerzenia oferty o nowoczesne i wygodne w obsłudze akcesoria do myjni samochodowej. Mogą to być:
Szersza oferta tak zwanych urządzeń peryferyjnych będzie dla kierowców zdecydowanie atrakcyjniejsza i pozwoli na kompleksową pielęgnację samochodu. Wszystko, co potrzebne w tym zakresie, będą mieć do dyspozycji w jednym miejscu.
Kluczowe znaczenie dla poprawy rentowności myjni bezdotykowej ma także wykorzystywana chemia do myjni samochodowych. Jej wysoka jakość bezpośrednio przekłada się na efekty mycia pojazdów. Jeśli będą równie doskonałe, usatysfakcjonowani klienci z pewnością będą wracać do Twojej myjni.
Rentowność myjni samoobsługowej, a tym samym osiągane przez Ciebie przychody, zależą również od jej wyglądu. Nowoczesny design, odpowiednia kolorystyka, wysokiej jakości banery, a także czystość myjni i jej bezpośredniego otoczenia decydować będą o wrażeniu, jaki Twój biznes wywrze na klientach.
Jak zwiększyć rentowność myjni samochodowej? Dbając o wygodę klientów. Pomocne w tym okazują się różnego rodzaju udogodnienia, takie jak możliwość dokonywania bezgotówkowych płatności zbliżeniowych. Coraz częściej i chętniej korzystamy z kart, więc brak możliwości dokonania płatności bezgotówkowej to w zasadzie dla każdego biznesu poważne uchybienie – a dla klientów powód do irytacji. Dlatego myjnia powinna być zaopatrzona nie tylko w rozmieniarkę banknotów, ale i terminal do płatności zbliżeniowych. Jak podają biznesowe statystyki, wprowadzenie płatności PayPass pozwala zwiększyć obroty nawet o 30%.
Na koniec należy także wspomnieć o reklamie myjni oraz szeroko pojmowanych działaniach marketingowych. Promocyjne ceny oferowane w wybrane dni tygodnia czy w godzinach zmniejszonego ruchu, będą z pewnością atrakcyjną propozycją dla wielu klientów, a Tobie pozwolą zwiększyć przychody z myjni samochodowej. Z kolei estetyczna reklama przy drodze może pomóc w pozyskaniu nowych użytkowników, którzy zadowoleni z najwyższego standardu usług staną się zapewne Twoimi stałymi klientami.
Nasz zespół ekspertów pomoże Ci dobrać najlepsze rozwiązanie.